Friday 6 January 2012

pendaftarang sekoloh anok-anok


  Hari ni aku nok cakak base tranung je. Insya-Allah dalang sebulang mesti ade se wat loghat tranung. Saje nok mengexpos base tranung. Hari isning gi sekoloh Mak Lagam dulu..antor hero aku kt sana.

 
Gambor atas ni adalah hero aku...Muhammad Fuad Form 2 Ikhwan

Sekolah Mak Lagam pencapaian terbaik PMR 2012 peringkat daerah kemamang..

Pada 3hb Januari aku sibok gang pendaftarang sekoloh dari pagi sapa petang. Pagi-pagi antor Husna sekoloh Agama Al Falah. Tadok pende pung maring..cuma taklimat je.  Kira-kira macang mini suai kenal. Rama jugok saing-saing antor anok situ.  Diantara nya Medang (Perwaja), Mohd (ex-Optimal), Us Nik (ex Tati). Alhamdullilah seme ja'lang degang lacar skali.

 Suasana hari pertama persekolahan di Al Falah
Petang pulok aku antor Yasmeen SS II. Siap daftar dan bayar yurang sekali. Semua skali RM104 bayarang koperasi dan alat tulis...Guana gamok kalu tadok duit?? Macang mana nok sekoloh.  Kalu wat anok rama...mesti mempeh..kesiang. Tu baru je pasal bayarang koperasi & alat tulis. Kalu temasok degang pakaiang, beg skoloh dang barang seangkatang dengang pakaiang ..mahu mencecah kt RM1000 ++++.  Walaupung kerajaan bagi RM100 sorang masih dok cukup.  Kira-kira degang duit ni boleh ah wat kurang bebang. Aku rase RM100 bole ah wat beli kasut spasang dan baju sepasang je (brang canggih). Lepah ni nok cari vang skoloh pulok..sbb aku memang dok dang nok antor. Nok wat guane kerja kat luar kawasang...Orang puang pulok sakok kat jambatang terpanjang di Kemamang ni..busuk-busuk 40min +++ jem situ.  2-3 hari ni sibok degang sokoloh anok-anok je. Tepakse ambik cuti pulok ..mule-mule dari 3-6 Jan..lepah tu sambung lagi dari 9-12 Januari...Boh lening dok macang dulu...kene berhati-hati sikit...Nok wat guana keje orang kena ikut arahang ah..
 Taklimat ringkas oleh PK HEM di SS II












No comments:

Post a Comment